יום חמישי, 3 בינואר 2019

הסכם הובלת דירה בחיפה

 האם תמיד יהיה הסכם הובלת דירה?

הסכם הובלת דירה לא תמיד יהיה כלול בעבודה מול חברת הובלות. האם זה תקין? ממש לא, וזו טעות שלכם יותר מאשר טעות של חברת ההובלות. למה זה טעות גדולה שלכם ולא שלה? כי היא תרוויח מזה בסופו של דבר. היא תוכל לשקר לכם במחיר, היא תוכל להסיר מעצמה אחריות על טעויות שיתבצעו במהלך ההובלה כי הרי שום דבר לא כתוב. השיחה הטלפונית עם נציגי החברה לא תמיד מוקלטת וזה יכול להיות מתכון לבעיה משפטית חמורה במיוחד.

האם מדובר בחוזה קביל בבית משפט?

ההסכם מול חברת ההובלות הוא הסכם בין אדם פרטי לבין חברה עסקית ולכן הוא יכול לשמש אתכם בבית משפט. ברגע שיש הסכם בכתב לחברה אין דרך לברוח מהאחריות שלה. עם זאת חשוב לבדוק האם בכלל מדובר בחברה רשומה, שלא תיפלו על חברה חובבנית. יכול להיות שהיא בסך הכל תדפיס לכם טופס כדי לצאת מידי חובה כאשר בפועל היא אפילו לא חתמה עליו ואולי היא אפילו לא מספקת קבלות על השירות.

בהסכם יופיעו כל פרטי ההובלה

בהסכם הובלה בחיפה ובכל עיר אחרת, חייבים להופיע כל פרטי ההובלה. יש לציין את מועד ההובלה, יש לציין את כמות הפריטים שהובלה בסופו של דבר ביום ההובלה במקום הנכון, יש צורך לציין את שם החותם ואת שם החברה וכמובן את הכתובת שממנה יוצאים ועד הכתובת החדשה שאליה מובילים. כל הפרטים האלו יהיו אימות נוסף לחוזה שיהיה בסופו של דבר קביל בבית משפט כדי שהחברה לא תוכל להתחמק. כשאין פרטים מלאים – תדרשו מהחברה למלא אותם.

בהסכם יופיע התמחור של ההובלה

עוד פרט חשוב מאוד שחייב להיות בהסכם ההובלה הוא התמחור של השירות. חשוב שיהיה כתוב מה הסכום הכולל שתצטרכו לשלם וכמובן ממה הוא מורכב. לכל חברת הובלות בחיפה, בתל אביב, בראשון לציון ובכל רחבי הארץ יש תמחור ברור לפי כמות הארגזים שמועברת במהלך ההובלה, שירותי המנוף שהיא מציעה, שירותי אחרים כמו אריזה, פירוק והרכבה, שירותי אחסון וכן הלאה. ללא המחיר הסופי  שאתם צריכים לשלם ההסכם צריך להדליק אצלכם נורת אזהרה.

ההסכם קובע את כל סעיפי האחריות

הסעיף הכי חשוב בהסכם הוא סעיף האחריות. כאשר אין אחריות על ההובלה אתם לא יכולים להיות בטוחים אתם מקבלים את ההובלה שאתם באמת רוצים לקבל. כל לקוח רוצה שההובלה שלו תהיה בטוחה בראש ובראשונה כי הרס של פריט אחד יכול לעלות כמו הובלה שלמה. ההסכם לא ידבר רק על השאלה האם יש אחריות או לא, אלא על גובה האחריות בהתאם לסוג הפריטים וכמובן מתי האחריות מופעלת. למשל, מקרה של איחור או ביטול ההובלה, הרס או אבדן של פריט וכולה. כמו כן יש לציין פריטים מיוחדים ושבירים שדורשים אחריות גבוהה יותר ולעתים זה ילווה בתוספת מחיר.

ההסכם הוא לא הפרמטר היחיד

זה שיש הסכם הובלה זה טוב ויפה וכמובן שזה סעיף חשוב לסינון שירותי הובלה בחיפה שבסופו של דבר אינם אמינים מספיק. עם זאת חשוב לזכור כי זה רק אחד הסעיפים ולא הסעיף היחיד. בסופו של דבר ההסכם יכול להרגיע מאוד את הלקוח אך אף אחד לא יתנחם בפיצוי כספי על פריט חשוב מאוד שנשבר. זה רק ימתיק את האובדן וכדאי להימנע מכך בכל מחיר. לכן חשוב מאוד לבחור את חברת ההובלות לפי הניסיון שלה והרושם שהיא יוצרת בעיניכם וכמובן בחברה שיש עליה לא מעט המלצות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה